|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
جزئیات ایجاد تورهای آبی و گردشگری در سدها

جزئیات ایجاد تورهای آبی و گردشگری در سدها

توسعه گردشگری در حاشیه سدها و رودخانه‌ها یکی از اهداف دولت دوازدهم محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد بارندگی‌های ابتدای سال، زیر این هدف، مهر قطعی برای اجرا زد. آمارها می‌گویند با بارش‌های مناسب انجام شده در کشور، هم اکنون بیش از ۵۰ تالاب و دریاچه ۱۹۰ سد مستعد اجرای طرح‌های گردشگری هستند که با استفاده از این فضا می‌توان رونق گردشگری را در ایران ایجاد کرد.

مطالعه کامل

علل افزایش مصرف آب شرب در کلان‌شهرهای ایران

علل افزایش مصرف آب شرب در کلان‌شهرهای ایران

هر ساله در آغاز تابستان موضوع برنامه ریزی‌های تامین و مدیریت آب شرب و بهداشتی برجسته و مورد بحث و نقد قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی برای تامین و مصرف بهینه، فرهنگ‌سازی و استفاده از ابزارهای قیمتی به عنوان بخشی از مدیریت آب کشور مطرح می‌گردد. استفاده از سازوکارهای تشویقی و تنبیهی مشترکان آب می‌تواند تا حدودی موثر باشد. اما میزان اثرگذاری این برنامه‌ها با وجود کم آبی 11 ساله کشور نسبت به مصرف بویژه در کلانشهرهایی نظیر تهران، به دلیل عدم اطلاع رسانی و هشدار مناسب چندان موثر نبوده است.

مطالعه کامل

سد و تاثیر آن در مدیریت سیلاب

سد و تاثیر آن در مدیریت سیلاب

سدها برای اهداف مختلفی از جمله ذخیره و تامین آب، تولید برق، اهداف تفریحی و کنترل سیلاب ساخته می‌شوند و در طول تاریخ یکی از نمادهای توسعه جوامع بوده است که برخی تنها با هدف کنترل سیلاب ساخته شده‌اند.

مطالعه کامل

تحلیلی بر رفتارشناسی و شرایط بارندگی طی دوره آماری در استان بوشهر

تحلیلی بر رفتارشناسی و شرایط بارندگی طی دوره آماری در استان بوشهر

بر اساس آمار کل ایستگاه های هواشناسی استان تحت نظارت آب منطقه ای بوشهر میانگین بارندگی استان تا روز 25 فروردین ماه سال آبی جاری (98-1397) برابر با 360 میلیمتر بوده که نسبت به میانگین مشابه سال آبی گذشته (105 میلیمتر) به میزان 255 میلیمتر (معادل 243 درصد) افزایش و نسبت به میانگین مشابه 10 ساله اخیر (225 میلیمتر) به میزان 135 میلیمتر ( معادل 60 درصد) افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت مشابه (231 میلیمتر) به میزان 129 میلیمتر (معادل 56 درصد) افزایش داشته است.

مطالعه کامل

مفهوم حوضه آبریز

مفهوم حوضه آبریز

حوضه آبریز، محدوده جغرافیایی است که جریان های سطحی ناشی از بارش را به یک پایانه نظیر اقیانوس، دریا، دریاچه، تالاب یا کفه زهکشی می کند. بعبارت دیگر سطحی از زمین است که کلیه بارش های جوی وارد بر آن، توسط یک سیستم رودخانه زهکش می شود.

مطالعه کامل

مفاهیم و روش های آبیاری

مفاهیم و روش های آبیاری

آبیاری یعنی تامین تفاضل نیاز آبی گیاه و نزولات جوی بخصوص در دوره رویش. چنانچه مقدار رطوبت خاک کاهش یابد، گیاه قادر به جذب آب و مواد غذایی نیست و کمبود آب باید بوسیله آبیاری جبران گردد. منظور از آبیاری تامین رطوبت مورد نیاز گیاه بعد ازجوانه زدن بذر تا هنگام رسیدن است و در طول دوره رویش گیاه نباید در معرض تنش خشکی قرار گیرد تا رشد آن کامل شده و محصول خوب تولید نماید. تعیین مقدار آب و مراحل آبیاری برای گیاهان مختلف با توجه به بافت خاک، نوع گیاه و شرایط اقلیمی بسیار متفاوت است چون بارندگی کلی یک منطقه برای تولید به مصرف مفیدی نمی رسد و بطور اجتناب ناپذیری مقداری از آن به هدر می رود. لذا فقط آن بخشی از باران که برای تامین نیاز آبی گیاه چه برای تشکیل سلول ها و بافت های گیاهی و چه برای جبران رطوبت از دست رفته در اثر تبخیر و تعرق و یا جهت تولید محصول در دوران آیش درخاک ذخیره می شود را در مجموع می توان به نام باران موثر خواند.

مطالعه کامل

گزارش تحلیلی از پیامدهای چاه های غیر مجاز

گزارش تحلیلی از پیامدهای چاه های غیر مجاز

ز عمده چالش های بزرگ مدیریت منابع آب کشور، حفر چاه های غیر مجاز است. چاه هایی که روز به روز باعث افت بیشتر سطح آب های زیر زمینی و در پی آن، بروز مشکلات کلان دیگر زیست محیطی اقتصادی و اجتماعی می گردند.

مطالعه کامل

«سرود آب ها»، نیایش ایرانیان باستان در جشن آبانگان

آناهیتا «سرود آب ها»، نیایش ایرانیان باستان در جشن آبانگان گروه فرهنگ، آرزو رسولی _ آناهیتا، آناهید، ناهید، نام های زیبایی که هنوز بسیاری از دختران ایرانی را با آنها می نامند، یادآور بزرگ ترین ایزد‌بانوی اساطیر ایران، «اَردوی سوره اَناهیتا Ardavi – Sura Anāhita» است که نام آن با آب و آبادانی عجین شده است.

مطالعه کامل

راه های افزایش بازدهی آبیاری در بخش کشاورزی

اقلیم آب و هوایی در ایران متنوع بوده و دارای آب و هوایی متفاوت در نقاط مختلف است . به طوریکه در نقاط خشک و گرم - که وسعت زیادی از کشور را تشکیل می دهد - در فصل تابستان درجه حرارت از 34 تا 50 درجه سانتیگراد (93 تا 122 درجه فارنهایت) متغیر است و بارندگیها نیز در قسمت اعظم کشور که جزو مناطق خشک و نیمه خشک می باشد ، محدود به دوره کوتاه زمستان و اوایل بهار آن هم به میزان کم است در نقاط دیگر مانند قسمت شمالی کوههای البرز دارای باران نسبتاً کافی برای کشاورزی می باشد .

مطالعه کامل

1 2 صفحه:
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 25
  • بیشترین بازدید همزمان : 184
  • بازدید امروز : 220
  • بازدید دیروز : 238
  • کل بازدید : 10,076,916
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 16:05:45
  • شناسه IP شما : 107.23.85.179

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بوشهر، خیابان رئیسعلی دلواری
  • کدپستی : 7514789484
  • تلفن : 33327002-077
  • فاکس : 33327400-077
  • پست الکترونیکی : info[at]bsrw.ir
  • پیامک : 30006885
  • تلفن گویا : 3157-077